bir ay daha bitti: kasım'da neleri sevdim? (11_16)



Merhabalar! :) Bloggerların, youtuberların vazgecilmez serisi aylık favorilerle karsınızdayım! :3 (bir insan orijinal olmadıgını ancak bu kadar güle oynaya ifade edebilir herhalde kshfkh) Saka bir yana, bu islerle ugrasan diger herkes gibi elbette ben de kendimce bu klasiklesmis seriye sahsi dokunuslarımı ekleyecegim. Her seyden önce o kadar uzun yazıyorum ki okurken yarıyolda uyuyakalmak garanti! Bir de iste benim "favorilerim"de, pek alısık olmadıgınız kategorilerde ürünler, "sey"ler bulabileceginizi düsünüyorum. Her ayın son gününde yayınlanmak üzere, o ay neler olumlu anlamda aklımda kalmıssa onları paylasmaya calısacagım. Hadi baslayalım o zaman! :)

Not: Font ve renklerden ötürü emin olamadım görünüp görünmediklerinden; cogu ürünle ilgili daha genis bilgi alabilmeniz icin sizi o ürünün ait oldugu markanın sitesine götürecek linkler koyuyorum/koyacagım postlara, haberiniz olsun. Marka isminin üzerine gittiginizde baglantıyı görebilirsiniz. 


KOZMETIK, KISISEL BAKIM


En klasik kategorimiz. Her ay buradan ekmek cıkacagını sanmıyorum bana; elimdeki ürünleri bitirmeden (ekstrem bir durum olmadıkca - örnegin makyaj cantamın calınması gibi..........) sırf piyasaya yeni sürüldügü icin kozmetik alısverisi yapan birisi degilim (issiz kaldıgımdan beri hic degilim :d), ama bu ay ufak bir seyler sectim.

NE KADAR SASIRDINIZ DEGIL MI BU PALETI GORDUGUNUZE lkshfdkjs sürprizleri severim............ öhm EVET, yakın zamanda zibilyon adet insanın bu ürünle ilgili konusmus/yazmıs olması benim de konu hakkında söyleyeceklerimin oldugu gercegini degistirmiyor sevgili arkadaslar. Düsüncelerimi madde madde aktaracagım tutmayın beni:
  • Wet n wild E738 Comfort Zone far paleti: Gercekten tam bir bebek. Dev Gratis indiriminden önceki bir indirimde 10 tl civarında bir fiyata almıstım (indirimsiz fiyatı bunun iki katı) ve bütün yorumlardan bagımsız olarak, hicbir tesir altında kalmadan cok memnun kaldım kendisinden. Icinde "kullanılmaz" diyebilecegim tek bir renk bile yok (birincil kıstasımdır far paleti secerken), tam bir seyahat itemı, makyaj cantanıza atın ve gündüz, gece, yaz, kıs, sonsuz göz makyajı secenegiyle kullanın. Her göz rengiyle de delicesine uyumlu oldugunu düsünüyorum. Cok sevdim. En cok sag browbone rengini (parmagımla), sol eyelid rengini (parmagımla) ve sag definer rengini (görseldeki karıstırma fırcasıyla) kullandım. 
  • Rosegold karıstırma fırcası: Set halinde Aliexpress'ten siparis ettim, simdiye kadar nerdelermis dedim. Hepsini kullanmaya baslamadım henüz ama bu fırcaya bayıldım. Harika bir performans gösterdi. Görünüsünü de cok sevdim. Aliexpress'ten yaptıgım makyaj malzemeleri alısverisinin detaylarını yakın zamanda blogda okuyabileceksiniz; o yüzden detaylı bilgi vermiyorum su an :)
  • RL de Young Lipliner (08 Natural):
    Uzun zamandır cok severek kullandıgım pastel nude bu dudak kalemi Comfort Zone paleti ile süper ikili oldu benim icin, o yüzden bu ayın sevilenleri arasında bulunması gerektigini düsündüm :) Fiyatını hatırlamıyorum ama oldukca uygun fiyatlı idi markanın diger ürünleri gibi. Cogunlukla ruj olarak kullandım, dudagımı kontürleyip icini bu kalemle doldurduktan sonra ayrıca ruja ihtiyac duymadım, harika bir renk.
  • Pure Beauty Multi-Function BB Cream Bulgarian Rose: Yine meshurgillerden bir ürün. Birazcık fiyatını yüksek bulmaktaydım (30 ml oldugu icin cabucak bitecekmis gibi geliyordu ama öyle olmadı), indirim zamanı 20 tl dolaylarında bulup yedekleme sansım oldu, iyi oldu icim rahat etti kdjf SPF42 PA++ olması, yapısının cok hafif olması, buna ragmen bana yeterli gelen bir kapatıcılık (renk esitleme demek belki daha dogru) sunması memnun kalma sebeplerim. Günlük kullanım icin fondötenden daha hafif secenekler arayanlar icin birebir. Tek renk secenegi var, uygulandıgında her cilt rengiyle uyum sagladıgı iddia ediliyor; benim tecrübem acik tene uyum sagladıgı yönünde. Paraben, lanolin ve alkol icermemesi de cabası. :)
  • Himalaya Herbals Nourishing Lip Balm/Besleyici Dudak Kremi: Siz de benim gibi dudaklarını acımadan yiyenlerdenseniz bilirsiniz; her dudak kremi görmez isinizi, iyilestirme islevi olan bir formül gereklidir cogu zaman verdiginiz hasardan sonra. Himalaya Herbals kesinlikle bir Blistex degil (bir Alex degil yalan yok); ama Neutrogena'nın dudak ürünlerinden daha basarılı (bana göre). Yapısı ve kokusu (özellikle de o belli belirsiz herb kokusu) benim cok cok sevdigim ve sürekli kullandıgım bir lip balma dönüstürdü bu ürünü. Dudakları yumusatıyor, iyilesmesine katkı saglıyor, gece yatarken sürdügünüzde sabah etkisini devam ettirecek kadar da kalıcı. Indirimsiz fiyatı biraz yüksek (8 tl civarında) ama indirim zamanı yarı fiyatına düsüyor. Aromalı versiyonları mevcut, ben günes korumalı olanı aldım bu kullandıgımın yedegi ile birlikte, umarım ondan da memnun kalırım. Kalırsam zaten sonraki ay buralarda görürsünüz :)
  • Watsons invigorating wet tissues (jasmine scented)/yasemin kokulu ıslak mendil:
    Kokusu bir harika, alkol icermiyor, cep mendili formatında genellikle 3lü paketler halinde (her birinin icinde 10 adet mendil bulunuyor) satılıyor. Cantamdan ayırmadıgım baska bir seyahat itemı :) 
  • Avon Soft Musk Eau de Toilette (50 ml):
    Assolist ya bu. Bebek falan bu. O yüzden görseli daha büyük kshdfkdl Ben bu arkadası kuzenimde kokladım ilk, ilk anda dikkatimi ceken koku da azdır he. Fakat buna bayıldım. Buna döndüm döndüm baktım ulan? diye. Dolaplarını karıstırdım kuzenimin klshad saka :)))) ve benim tatlı kücük kadınım kendi yedegini bana hediye etmekle kalmadı, beni yolculamaya geldiginde (Istanbul'dan dönüsümde) bir tane daha getirdi bundan. Bayılarak kullanıyorum. EDT olup da böyle tatlı, ölcülü kalıcılıgı olan bir koku duymamıstım, görmemistim, bilmemistim (EDTleri genellikle ciddiye almadıgım icin de olabilir)........... iyi ki tanıdım seni Avon Soft Musk, cıktıtlısın, bebegimsin. (durup durup kendimi kokluyorum filan)(gerisini siz düsünün)


GIYSI, AKSESUAR


  • H&M battaniye: 
    Ay özür diliyorum sal demek istemistim kslhfkjs sanırım görsel yeterince kendini acıklıyor, cok severek kullandıgım bir sal oldu bu. Her renk skalasına uyum saglayabilecek bir renkte (onun icin bunu sectim); ici dısından bir ton daha acık bir kahve, boyna dolandıgında cok hos duruyor o sayede, sıcacık tutuyor, fazlasıyla genis :) 20 ya da 30 tlye almıstım (umarım 20dir ama bence degil, bence 30 gayme idi........), bu ve benzeri salları burada bulabilirsiniz :)
  • Kırmızı bere:
    Yine bir Aliexpress güzelligi, 1-2 dolar gibi bir seydi, kafada nasıl durdugunu asagıdaki (en asagıdaki, en en asagı :D) fotografta görebilirsiniz :) Istanbul'da oldugum süre boyunca kafamdan cıkarmadıgım icin her fotografta cıkmıs khdsk
    Satıcı detayları vs. Aliexpress alısveris serisi ile birlikte gelecek efendim.
  • Slytherin beresi: 
    Aliexpress :)))) Yine 2 dolar civarı idi (o kadar bile degildi yanlıs hatırlamıyorsam), rengi ve Slytherin house arması gayet güzel geldi, sevindirdi. Detaylar baska bir postun konusu, beklemede kalınız :)
  • Slytherin bomber ceket:
    Bu ayın bayıldıgım parcalarından, kelimeler kifayetsiz duygularımı anlatmakta; o yüzden fiziksel özelliklere geceyim hemen: Ici yumusacık, ciddi anlamda sıcak tutan bir malzeme (Kasım ortası Istanbul'u vuran kar sogugu esnasında üzerimde yalnızca bununla dısarı cıkmak durumunda kalmıstım, pisman olmadım diyebilirim), önündeki arması ve sırtındaki baskısı cok cok basarılı, fiyatı 90 tl. Erken yılbası hediyem olur kendileri :") dayanamadım, satılır dediler, biter dediler, Fantastic Beasts vizyona girecek cosplay yapacaklar filmi öyle izleyecekler kalmaz bu sana yar olmaz kaparlar bunu dediler DAYANAMADIM ALIN BANA BUNU PLS dedim (issiz oldugum icin kendim alamadım...................) Nereden aldınız be kadın eeeeeh?! derseniz: Izmir Karsıyaka Carsı Akbank Sokagı Nil Kırtasiye yanındaki tisörtcü "Freak." Bu da instagram hesapları: @freaktshirt.izmir
  • Iki renkli omuz cantası: 
    Bu tatlı bebegi Karsıyaka Carsı Hello Accesories'den 35 tlye aldım. Bir sürü renk secenegi vardı, hepsi de böyle pastel renklerdi ve birbirinden güzeldi ama ben bunda karar kıldım kendi dolabımı düsünerek. Kücük görünüyor ama ic hacmi bir sürü baska seyle birlikte headset kulaklık alacak kadar genis. Elde, omuzda ya da capraz kullanılabiliyor, Hakan'ın deyimiyle tam bir "tatlıs" cantası sevgili arkadaslar................... hala satılıyor mudur, sanırım bunu hicbir zaman bilemeyecegiz klsdhf
  • Bronz clutch canta:
    Sezon sonu Yeni Foca pazarından 10 tlye (ya da 15, ama bence 10... hic hatırlayamıyorum, zengin de degilim Allahım neden böyle oluyor kdflkfj) aldıgım bu clutch da beni hayretler icerisinde bırakarak headset kulaklıgımı sıgdırdı icine (bkz. bir ic hacim genisligi kıstası olarak headset kulaklık); hem genisligi hem pratikligi sebebiyle ben elimde sadece bununla cok dısarı cıktım bu ay. Elde de güzel durdugunu düsünüyorum, rengini ve desenini begenerek almıs idim zaten, herhangi bir soyulma vs. de olmadı henüz. Böyleyken böyle efendim. Fiyat performans 10 nömero.
  • LC Waikiki Sports tayt: Postun girisindeki büyük fotografta (büyük resmi siz de gördünüz sonunda..... jhskjs) görebileceginiz, ama gördügünüzden cok bir sey anlamayacagınız spor taytını 20 tl'ye aldım (bundan emin gibiyim, tabii fiyatları her zaman bir yerlere yuvarlıyorum 19.90 tl ile filan ugrasamam cünkü tahmin edebileceginiz üzere). Tasarımına bayıldıgım, workout esnasında cok rahat ettigim, sentetik bir malzemeden yapılmıs, rengi siyah, dizaltında biten bir tayt. Daha iyi anlayabilmeniz icin sol tarafa LC Waikiki'nin su sayfasından aldıgım görseli koyuyorum; nedense bu ürün satılıyor gibi görünmüyor su an, üst grup ürünlerin cekimleri esnasında figüran olarak kullanılmıs hep ksjfk neyse en azından böyle bir tayt var, ben kafamda kurmuyorum bunları. Esprili buldugum kısımları da iste bu dekolte kısımları, hos bir hava kattıgını düsünmekteyim olaya. Güzel duruyor, zayıf gösteriyor kıps ;) ksjd hadi gene iyisiniz
VE giysi muhabbeti de böylece bitti. :) Geleliim...



FILMLER


Fantastic Beasts and Where to Find Them:
ILLIHIIIIIIM cok güzeldi ya :3:3:3 Bu da hakkında detaylıca konusulmayı, yazılmayı hak eden bir olay; cünkü her seyden önce, uzun zaman sonra biz Potterhead leri yeniden Harry Potter evreniyle bulusturan ve o tanıdık güzel duyguyu yeniden yasatan, sırf bunun icin sempatimi kazanmıs bir yapım. Evet, incecik bir kitaptan 5 film cıkarmaya calısmak son derece kapitalistce bir hareket, hic sevimli degil; ama diger filmler de bunun gibi olacaksa, hikaye Hobbit üclemesinde oldugu gibi sündürülmeyecekse, biz sinema salonundan hep böyle mutlu ayrılacaksak neden olmasın gönderin gelsin diyorum Warner Bros'a kdlsjf

En sevdiklerim:
  • Fantastik canavarların tasarımı, hayata gecirilisi muazzamdı. Ilk defa bir IMAX filmine, bir 3d filme "olmus" dedim, 3 boyuttan keyif aldım. Aksiyon sahnelerinden ziyade canavarları ve yasam ortamlarını gördügümüz sahnelere bayıldım. 
  • Burnuk baslı basına bir karakterdi ve Eddie Redmayne'in tahmin ettigi gibi resmen rol caldı arkadas, böyle sey olmaz lkdsfjkd
  • Castingi genel anlamda oldukca basarılı buldum, Colin Farrell ve Johnny Depp haric. Farrell'ı oldum olası sevmem, Depp'i de Grindelwald karakteri icin biraz alakasız buldum acıkcası. Hic öyle bir Grindelwald yoktu kafamda, ensesi kalın komprador tipli bir sey cıktı koskoca dark wizard klsjfjf neyse bakalım 
Bu kadar bahsettik, gelsin fragman:

                                 

Velhasıl, Harry Potter evrenine ucundan kıyısından dokunmus herkese önerdigim, cok tatlı filmdir. Simdiden iyi seyirler! 
(Biz filmi Harry Potter universe itemlarımızla izledikten sonra böyle hatıra fotografı cektirdik. Slytherin ürünlerinin üstte basta nasıl durdugunu buradan görebilirsiniz :)

featuring @chezeda the bff :)



Carrie:
Surada yazdıgım D&R alısverisimde aldıgım bu 1976 yapımı Stephen King romanından (Medyum adıyla Türkcelestirildi roman, o filmden cok daha güzel tabii ki) uyarlama Brian de Palma filmini cok begendik, izlemekte gec kalmısız.
  • Türü korku (horror), telekinezi vaziyetleri var, filmle ilgili diger bilgiler icin filmin adına tıklayabilirsiniz :) 
  • Konusu vs. uzun uzun anlatılacak bir film olmadıgını düsünüyorum, bomba bir olay gerceklesiyor filmin kilit noktası olarak ve kopuyor her sey o noktadan sonra; o ana dek de film sizi olayın gerceklesecegi ana hazırlıyor adeta. Anlatması güc :) bilenler zaten ne demek istedigimi anlamıstır.
  • Carrie White karakterini canlandıran basrol oyuncusu Sissy Spacek o kadar güzel ki, o kadar olur. 
  • Fragmanı filmin her seyini aciga vurdugu icin bence hicbir esprisi kalmıyor isin, o yüzden buraya koymayacagım. 




KITAP/MAKALE


"O" - Stephen King: 
Kesinlikle ayın kitabı oldu benim icin. Lisede BAL kütüphanede cok fazla King kitabı vardı, hep böyle eski basımlarıydı ve lise boyunca okuduk o sapık seyleri bayıla bayıla kldshf Anlayacagınız benim King sevgim o yıllarda basladı, sonraki yıllarda yine eski kitapcılardan sevdigim eserlerinin ilk baskılarını aradım hep. Ilginc bir sekilde "O", bunca hasır nesir olma durumu icinde okuma fırsatı bulamadıgım bir romanı oldu King'in. Bu aya kısmetmis :)
  • Kitap erkek arkadasımın, okumaya devam etmek icin alıp Izmir'e getirdim. 1987 yılı 1. basımı (en sevdigim) ve solda gördügünüz kapagı internette bulamadım, fosil olmus glb skhfkjdf o yüzden fotografını cekip koymak istedim.
  • Baslıga tıklayarak Altın Kitaplar'ın sitesine gidip yeni kapak tasarımını görebilir, romanın konusunu okuyabilirsiniz. (eski kapaklar her türlü alır bence)
  • Siz de acaba bu romanın filmini kücükken televizyonda görüp, "ALLAH TUVALETTEN PALYACO CIKTI" diye sahneyi beyninize kazıyıp senelerce bunun travmasını yasadınız mı benim gibi? Cok merak ediyorum bunu agzıma sıctı bu film benim cünkü klsjfk okumayı bitireyim o filmle de hesaplasacagım.....................



  • Counter-monument kavramı cagdas Almanya'da ortaya cıkmıs bir kavram. Cünkü gecmisi oldukca problemli bir ülke ve bunun icin cok ciddi bir süre lanetlenmis, suclanmıs, hesap vermek durumunda bırakılmıs, dünyanın ilgi odagında kalmıs bir ülke - hala konu Yahudi Soykırımı ndan (the Holocaust), Hitler'den acıldıgında herkesin söyleyecek bir iki sözü oluyor, degil mi? Dünya kadar filmde ele alındı konu binbir sekilde; belki de islenmis hicbir insanlık sucu bu kadar bereketli malzeme sunmadı ya da ilgi cekici olmadı. 
  • Hal böyle olunca, Alman devleti hep cok kafa yormak zorunda kaldı bu meseleye. Aslında gecmislerinin cok fazla unutulmak istenen bu parcası; sürekli üzerinden hatırlama (remembrance) mekanizmaları üretilen, söylemler üretilen, akademik ve politik tartısmalara konu edilen bir kavram haline geldi. Milyon tane soykırım anıtı dikildi, anıt/memorial/monument tanımlarına uyan her sekilde hatırlanmaya calısıldı bu korkunc olay. Cagdas Alman sanatcılar icin de problem tam burada basladı. Onlar bu eski zamanlara ait oldugunu düsündükleri sakat hatırlama bicimini ele aldılar, elestirdiler ve counter-monument kavramı ortaya atıldı.
  • Karsıt-anıt seklinde Türkcelestirebilecegimiz bu kavram, gecmisi hatırlamanın farklı yollarını arıyor, cünkü gecmisi anıtlastırarak ya da bir seylerin heykelini dikerek hatırlama cabasının yapay, günümüz dünyasına ait olmayan ve islevsizlesmis bir yöntem oldugu görüsünde. James E. Young da bu kavramın öncülerinden biri olarak, makalede Almanya'dan örneklerle bu cabanın ürünü olan bazı counter-monumentları ele alıyor. 
  • Konu yüksek lisansa basladıgımdan beri benim cok cok keyif aldıgım, ilgi duydugum, hakkında okumayı cok sevdigim bir konu. Her alandan akademik okurlarım icin listeye almak istedim ;)



MUZIKLER

Kasım ayı Youtube canlı performans, klip vs. kesiflerim:


bu sarkı gercekten nasıl bir sey anlayabilmis degilim ksljfklsdj

cok hüzünlendirdi zalım kız.


evet "hepsi" grubundan ayrılan kız klsdjf


Spotify'da cok dinlediklerim (sarkı adlarına tıklayarak siz de dinleyebilirsiniz):



MEKANLAR

  • J'adore Chocolatier, Asmalımescit, Istanbul
    Arkadasımın götürdügü ve haftaici oldugu icin yer bulabildigimiz J'adore'u herhalde Istanbullular bilir, ben de cok sevdim o kücücük cikolatacıyı :) cok tok oldugumuz icin arzu ettigim kadar deneyimleyemedim, sonra erkek arkadasımla tekrar gittigimizde kapısında kuyruk oldugundan giremedik; dolayısıyla seninle isim bitmedi J'adore, tekrar gelecegim :)
  • Black Angus, Tophane, Istanbul
    Zomato üzerinden buldugumuz ve oldukca da memnun kaldıgımız steakhouse/burgerci. Servisi hızlı, burgerler ve patates lezzetliydi. Etin gramajına göre fiyatı ucuk degildi. Mutlu ayrıldıgımız hos bir mekan olarak akılda kaldı. Tekrar gidilir.


FOTOGRAF

Benim icin ayın fotografları yukardaki film cıkısı hatıra fotosuyla birlikte su oldu :)
(kırmızı bere de böyle duruyor eger hala postun o kısımlarını unutmamıssanız :D)


Fotograf güzel sey.

Umarım eglenerek okumus ve ilginizi ceken bir seyler bulmussunuzdur. Umarım bu posta göz atarken dertlerinizi on dakikalıgına da olsa unutmussunuzdur. Hayat kısa. Sartlar ne kadar kötü olursa olsun sevdiklerinizle birlikte olun ve mutlu olmaya calısın. Kendi kücük mutluluklarınızı yaratmaya calısın. Bunu bir kere basardınız mı onları elinizden kimse alamaz. Sevgilerimle! :)

lsim.




Yorumlar