irade savasları: aliexpress maceram bölüm 1!


Merhabalar! :) Sonunda bu blogu acma fikri ilk olustugundan beri aklımda olan seyi, yani sizlerle Aliexpress alısveris tecrübelerimi paylasmayı hayata gecirebiliyor olmanın mutlulugu icindeyim (Aman Tanrım ne ulvi bir hedef dediginizi duyar gibiyim kshfjfd). Bir amme hizmeti olarak düsündügüm bu olaya hemen baslamak istiyorum, fakat ondan önce; bu postun, baslıktan da anlayacagınız üzere bir Aliexpress alısveris serisinin ilk postu oldugunu bildirmek istiyorum. Kafamdaki plana göre 7-8 postluk bir seri olacak, araya baska postlar girse de bu seriyi düzgün bir bicimde tamamlayacagıma söz veriyorum klsdh 

Bir diger nokta da Aliexpress alısveris deneyimimi 7'ye bölerken (kendime kücük hortkuluklar yapmısım megerse klsfk), ürün türünü baz aldım. Ornegin bu postta ilk kategori olan telefon aksesuarları yer alacak, ikinci postta baska bir ürün grubu, gibi. Bir ürün grubundan cok ürün satın almıssam ve postun cok uzun oldugunu düsünürsem onu da kendi icinde ikiye bölecegim. Serinin mantıgı kabaca böyle. 

Kategori özelinde ürünlere gecmeden önce, hala bilmeyenleriniz olabilir diye (kalmıs mıdır artık, hic sanmıyorum, bence herkes bir kösesinden bulastı bu Aliexpress illetine ama :d) instela icin yazdıgım bir giriden alıntı yaparak genel bir nedir, ne degildir acıklaması yapmıs olayım: 

"Cok tatlı bir alısveris sitesidir. Sanıyorum ki gelen ürünlerin kalitesi vs. biraz sans isi, fakat o sans faktörünü bir nebze de olsa kontrol altına alabilmek icin iki seye bakılabilir: 1. Satıcının puan (rep) durumu, kac yorum sonucu o puanı aldıgı (sonucta 5 yorumla 1000 yorum arasında ciddi fark olusur) ve ne kadar zamandır o isi yaptıgı, 2. Urune gelen yorumlar (burada da özellikle fotograflı yorumlar önemli). 

Ben sanslı olanlardanım sanırım, cünkü simdiye dek büyük hayal kırıklıgı olan bir ürünle ya da problem yasadıgım halde magdur edildigim bir durumla karsılasmadım. En büyük "ne umdum ne buldum"u elbiselerde yasadım; kesinlikle çin bedeni diye bir sey var ve bizimkiyle (hele de uzun boylu falansanız) hic uyusmuyor. Su da önemli: Aldıgım neredeyse her sey cok uygun fiyatlıydı (3-5 dolarlık elbiselerden bahsediyorum), o yüzden fiyat performans demek ve cok da seyapmamak lazım sanki. Bana gelen elbiselerden ikisini tunik olarak giyiyorum (birini annem icin siparis etmistik, düsünün gelen ürünün kücüklügünü), birini de asırı transparan bir kuması oldugu icin etek kısmına astar diktirdim, o sekilde giyebilecegim. Bu ve benzeri sorunlar yasanabiliyor.

Elbise dısında en cok takı türevi seyler aldım ve daha da Türkiye'de herhangi bir bijuteriden, hatta cesitli bilindik markaların magazalarından da takı filan almam, bu kadar net konusuyorum. Takıcılar bizi senelerdir o bicim düdüklüyormus, hepsinin burdan Allah belasını versin, evlerine atesler salsın diyorum. Böyle bir fiyat bindirme olamaz. En son Tiffany'de kendi marka etiketleriyle satılan kolyeyi Aliexpress'te ücte bir fiyatına gördüm, dedim Allah da sizi kahretsin ya. Kırdın gaddemit ya. Velhasıl... takı mühim.

Is biraz beklenti isi, ben Aliexpress'te hicbir zaman bir ürüne cok para vermek suretiyle kendimi beklenti icine sokmam. Cünkü bu sitede öyle bir sey yapmak bana göre mantıksız. Onun yerine burada, Türkiye'de kazık üstüne kazık yedigimiz ama imal edildigi yer olan Cin'de dünyalar ucuzu olan ürünleri alırım, kargo süresini de göze alırım, iki ay beklerim, param da cebimde kalır. Benim mantıgım bu sekilde calısıyor efenim. Esen kalınız."

ELELELELE hadi baslayalım :3

BOLUM 1: TELEFON AKSESUARLARI

En yukarıdaki telefon kapları Aliexpress satıcılarına ait görseller olup, gercekte neye benzediklerini az sonra göreceksiniz. Buyrunuz burdan:

Bu kuntin, kuntin oldugu kadar kullanıslı kap ilk satın aldıgım telefon aksesuarlarından Aliexpress'te. Malumunuz, Türkiye'de güzelce giydiriyorlar bu tip ürünlere fiyatları, 20-25 tl'den asagi telefon kabı bulmak MUMKUN DEGIL............. aniden sinirlendim lkslkjf


Iste hal böyle olunca, bir de üstüne benim telefonum artık cok buralardaki magazalarda kendisine özel aksesuar bulamayacagim bir model olunca (Sony Xperia Z kullanıyorum) ben de careyi Aliexpress'te buldum. Bu mor kabı mor telefonumla uyumlu olsun diye aldım, gercekten de cigizil oldu. Esnek, yarısı mat yarısı parlak bir materyal, koruyuculugu da hic fena degil. Sanırım artık bu ürün satılmıyor, temsili fotografını bulamadım sitede maalesef. 



Bu kapları görmüssünüzdür; yukardaki görselde bir de Iphone 5s icin kedili versiyonu var bunun fakat kendisi erkek arkadasıma tarafımdan alınmıs bir hediye oldugundan, o da bir türlü kabın düzgün bir fotografını cekip bana GONDEREMEDIGINDEN (tmm gönderdi ama ben begenmedim) (zaten telefonu perte cıktı sonra) ona su an yer veremiyorum. Bildigim kadarıyla sorunsuz kullandı ama kabını :) 

Gelgelelim bendeki bu zürafalı kabın önemli bir problemi vardı: Sarj girisi icin bırakılan sol yanındaki delik telefonun girisine uyuyor gibi görünüyordu, ama telefon temassızlık sebebiyle sarj olmuyordu. Ben deliriyordum, ben duvarlara kafa atıyordum........ Onun icin bu kap uzun ömürlü kullanabildigim bir ürün olmadı. 



Bu ve bir asagıdaki bebek favorilerim. 
Asagidaki göreceginiz üzere su an kullandıgım kap. Ikisini de aynı satıcıdan almıstım; sıkıntısız, sapasaglam geldiler (tabii gec geliyor cok ucuz ürünler oldukları icin, en az 1 ay bekliyorsunuz) ve baskılarına bayıldım :)








Bunun baskısı ötekinden de iyi geldi. Aylardır kullanıyorum, simdi kontrol ettim, yalnızca kenarlardan cok hafif acılmaya baslamıs deseni, yakından bakılmadıkca fark edilecek bir sey degil kesinlikle. 

Tüm bu ürünlerin fiyatları ve satıcı bilgileri icin birazcık daha bekletecegim sizi :) az kaldı.

Asagıdaki coook severek sectigim bebek de erkek arkadasımın telefonu icindi............... artık Iphone kullanmadıgı icin bilmiyorum nasıl degerlendirir bunu :D 

Bu arada bugüne dek aldıgım kapların tamamı orta görseldeki gibi paketli bicimde geldi. 
   








Son olarak namı tempered glass (kırılmaz cam) olarak yürümüs bir ekran koruyucusu alısverisim oldu (asagida sırayla elime ulasan hakiki ürünü ve temsili görseli görebilirsiniz). 


Urun telefonun önü ve arkası icin olmak üzere iki parca halinde geliyor, fakat acıkca söylüyorum telefonu bu iki incecik yüzeye emanet etmek kesinlikle akıllıca bir is olmaz :d Bu mantıkla arka yüz icin olanı hic kullanmadım, o yüzden onu fotograflayabildim. On yüz icin olanını da (bir yanlıs anlama sonucu) dogru ürün oldugu halde telefonuma "uydurmak" icin maket bıcagıyla kesmeye calısırken kırdım klsahdkls kırılmaz cam demislerdi anlamam bn................. catlamıs patlamıs da olsa aylarca kullandım ve ekranın cizilmesini önledi o haliyle, respektlerden bir demet kendisine. 

Yukarda gördügünüz gibi bir koruyucu (koruyucuları kim koruyacak klsjdfk) icinde ön ve arka yüzleri belli eden stickerlarla gelen bu tempered glass zımbırtısı, yasadıgım sacma deneyimlerden ve cok da ucuz olmamasından dolayı bana "Keske bunun yerine 10 tl verip burdan alsaydım, adama da yapıstırtsaydım hava kabarcıksız mis gibi" dedirtti. Hazır fiyat muhabbeti acılmısken, bu görmüs oldugunuz tüm telefon kapları asagı yukarı aynı fiyattaydı: 1 dolar civarındaydı hepsi, sadece ekran koruyucuya 2 dolara yakın bir para ödedigimi hatırlıyorum. Bu fiyat uygunlugu karsısında dudagınızın ucukladıgını ve hemen ALELELELEL O NE GIIZ diyerek kosturdugunuzu biliyorum................ kosturun zaten durumlar böyle :D

Satıcı linklerini ise buraya koymaya calısacagım. Bir ipucu: Site ya da uygulama üzerinden seller (satıcı) bulmak cok cok COK zor, o yüzden en güzeli bence Google'lamak satıcı adını. Ben buraya link ölür yazı kalır diyerek satıcının tam adını da yazacagım:


Elbette ki kendi telefonunuzun modeliyle Aliexpress icinde ya da bu storelar (magazalar) icinde arama yaparak (telefon modeli x, phone case, screen protector, tempered glass, vb. anahtar sözcükler kullanabilirsiniz :) kendinize uygun ürünleri bulabilirsiniz. Imkanınız var ise siteyi Türkce degil Ingilizce kullanmanızı tavsiye ederim (benim verdigim linkler Türkce sayfaya gidiyor olsa da), cünkü Türkce versiyonu gercekten yanlıs yönlendirebiliyor insanı, cevirisi o derece kötü.

Yine blogger arayüzüyle cebelleserek bir postun daha sonuna geldim. Umarım siz de buralara kadar gelmissinizdir. Bir sonraki postta görüsmek üzere, lütfen bloguma abone olmayı ve beni instagram'dan takip etmeyi unutmayın (@lemursevenissizmimar)! Sevgilerimle!

lsim.

















Yorumlar