2017 icin gerisayım: geleneksel yılbası agacı süsleme senlikleri!


Merhabalar! :) Yeni yıl heyecanıyla hazırladıgım bir postla karsınızdayım! <3

Kendimi bildim bileli bizim evde yılbası agacı süslenir. Baslıktaki "gelenek" ifadesi buradan ileri geliyor; söyle bir göz gezdirdigim kadarıyla esasen kökeni 16., hatta belki 15. yy'a dek uzanan bir Hıristiyan gelenegi Christmas icin yaprak dökmeyen agacları süslemek :) Agac eve Christmas Eve günü yani 24 Aralık'ta getirilir, 12. Gece yani 5 Ocak'ta da kaldırılırmıs. Bu tarihlerden önce ya da sonra agacı evde bulundurmak kötü sans sayılırmıs. Tabii bizim ev geleneginin bütün bunlarla bir ilgisi yok; biz yeni yılın habercisi oldugunu düsündügümüz ve görüntüsünden keyif aldıgımız icin agac süslüyoruz :) Genellikle Aralık ortası gibi agacımızı kurmus oluyoruz, Ocak ortası gibi de kaldırıyoruz.

Uzun yıllardır evde agac süsleme vazifesini ben üstlendim ve bunu cok severek yapıyorum. Bu sene bloglu birisi olarak ilk senem, o yüzden ben de bu ritüeli sizlerle paylasmak istedim; hem blogger olmak bunu gerektirecegi icin kjshfk (SAKA) hem de bireysel ve ülkesel ölcekte oldukca sıkıntılı zamanlardan geciyorum/z, yeni yılla birlikte tüm üzüntüleri, sıkıntıları geride bırakalım, yeni bir sayfa acalım hayatlarımızda temennisi ile hepimizin uguru olsun diye. :)

Bu sefer sasacaksınız ama bol görselli, az anlatımlı bir post sizleri bekliyor (VAY ANASINI nidalarını duyar gibiyim), umarım keyifle okursunuz :)

Unutmadan, bence arkaplanda su albüm dönsün, ne dersiniz? :)
A Jolly Christmas From Frank Sinatra



YILBASI SUSLERI ENVANTERI

disko topları ve kalp seklinde agac süsleri
Yeniden eskiye dogru gidecek elimizdeki yılbası süsleri; dolayısıyla solda gördükleriniz en yenileri ve kendilerini Cevahir Koctas'tan gectigimiz ay aldım. Buradan siz de ne var ne yok göz atabilirsiniz; bence su an piyasadaki en genis ürün skalası ve en uygun fiyatlı yılbası süslerinden bazıları Koctas'ta satılıyor. IKEA da kesin yapmıstır yapacagını ama onları henüz detaylı incelemedim. Koctas'ın katalogunda göreceksiniz, asırı zarif ve sevimli geyik figürleri var, kırılır diye Istanbul'dan getirmedim, su an yüzde ellimi evde zor tutuyorum kosup gidip almamak icin öyle diyim klsadjh

Disko topları agacınız büyük boy degilse fazla büyük ve agır gelecektir. Kırmızı olanlar da ikisi simli, ikisi parlak, ikisi mat yüzeyli olmak üzere kalp seklinde ve agacta cok hos duran süsler oldu. Asagıda asılmıs hallerini görebileceksiniz.


Bundan birkac yıl önce bizim evde ici yılbası süsü dolu bir torba kayboldu. Bildiginiz sırra kadem bastı koca torba. Icinde süslerin neredeyse tamamı vardı, Türkiye'de bulunması (o zaman icin) mümkün olmayanlar da dahil. Bu beni o kadar üzmüstü ki, hala o travmanın etkisiyle her yıl bu zamanlar yılbası süsü arayısına girerim, sanki hep giderilmesi gereken bir eksik varmıs gibi. Travmaya kos klsjfkld

Kaderin oyununa bakınız; bes yıl önce Erasmus'la Almanya'ya gittim ve yeni yıla Isvicre'nin Almanya sınırına yakın bir sehrinde oturan kuzenimle girdim. Solda ve birazdan asagıda göreceginiz süsleri orada bir magazadan cok cok uygun fiyata aldım (Christmas sonrası indirimi). Bizimkiler de, kaybolan o süsleri.........................Isvicre'den getirmislerdi yine bu kuzenimin ailesini ziyarete gittiklerinde onyıllar önce kljskld (ben de oradaydım aslında fakat olayları hatırlamayacak kadar kücüktüm....) BAK ALLAHIN ISINE ARKADAS

Bunları alırken en cok hosuma giden sey kullanılan malzemenin basitliginden ileri gelen tatlılıktı. Bu sene yine Cevahir TepeHome'da (yanlısım yoksa) bunlara cok benzer süsler gördüm, benim aldıgım fiyatın 9274 katına filan satılmakta olan.








Sagda seffaf kutular icinde olan mor, mavi ve kırmızı topları da aynı yerden almıstım. Ben renklerine aldandım ama siz aldanmayın, mor ve mavi olanlar agacta cok kendini gösteremiyor maalesef. O yüzden ben onları ikili üclü gruplar yaparak kullanıyorum. Birlikteyken göze daha iyi carpıyorlar. Asagıda görebilirsiniz nasıl oldugunu :)







Kırmızılar, gümüsler, altınlar benim yılbası agacına en yakıstırdıgım tonlar :) Ilerleyen yıllarda (umuyorum artık kendi evimde) konsept agac isine girmek istiyorum; yalnızca kırmızılar, kırmızı-gümüsler, yalnızca altınlar, gibi. Birazdan göreceksiniz, su an bizim agacta ne ararsanız var :) Ama ben bu halini de cok seviyorum; dopdolu, ısıl ısıl, insana mutluluk veren bir tarafı var :)





Buradan itibaren de kaybolan süslerin yerine alınmıs ikinci nesli göreceksiniz. Ortadaki gümüs kozalaklar hakikidir, anacıgım kendi elleriyle boyadı onları <3

Not: Süsleri fotograflamak icin dizerken aklımda hep su tumblr sayfası vardı: thingsorganizedneatly.tumblr.com
Düzen takıntısı olanları alalım buraya, kızgın kumlardan serin sulara bir gecsin onlar kshfkjf




Bu minik hediye paketlerini asmak cok zor, ama parlak oldukları icin hemen fark ediliyorlar ve cok tatlı duruyorlar agacta.












Umarım görselleri büyüterek de söyle bir bakarsınız, bilmiyorum neden, fotograf kısmı zaten cok severek yaptıgım ve önemsedigim bir tarafı bu isin ama bu kez ayrı bir keyif aldım :)

Bu karla kaplı gibi duran süsler, kartopları vs. de yılbası agacının vazgecilmezleri :)









YILBASI AGACI

Evet efendim, yılbası agacımız demonte olarak bütün sene durdugu yerden böylece cıkarılıyor ve kurulacagı yer olan salona getiriliyor. Bizimki üc parcalı ve elbette ki yapay bir agac, boyu da sanıyorum 150 cm. Dal ve yandal (kadjhjsk o neydi gı öyle) sayısı oldukca fazla; alırken buna dikkat etmekte fayda var, bazı agaclar uzun olmalarına ragmen cok cılız görünebiliyor. Gerci bu agac ben kendimi bildim bileli bizimle, nerden nasıl alındıgına dair en ufak bir fikrim yok, kalkmısım ahkam kesiyorum.....................neyse affınıza sıgınıyorum SORRY NOT SORRY


Hazırsanız hoppaaa kuruyorum agacı hemen:


Iste oldu! :3 Dalları ve yandalları (ısrar ediyorum bu terimi kullanmakta) tekeer tekeer ayırmak cok önemli. Biraz sabır sınayan bir is gibi görünse de agac bütün hasmetiyle ortaya cıktıgında insan kendini iyi hissediyor hdkjfssd Ayrıca önemli bir nokta; agacın kendisinden ziyade ayakları en cok sorun yaratma potansiyeli tasıyan yer bana göre, alırken dengesine vs. iyice bakmakta fayda var. Koskoca agacı nasıl da fütursuzca tasıyor o sacma sapan üc tane ayak khsd ve sunu da unutmayın: Her yılbası agacı biraz yamuktur aslında..........................saygılarımla

Simdi ise HOPPALAA diyerek agacımı süslüyorum:


Voilà ! :) Süsleri yukardaki gibi grup grup asıyorum, bence en homojen dagılım bu sekilde oluyor. Ama en güzelini en sona sakladım:


Elbette ki sart degil, ama ısıklandırılmıs bir yılbası agacı dünyanın en tatlı seylerinden biri olabilir bence <3 Ben son olarak birkac yerine kar spreyi de sıktım; malum Izmir, tek eksik kalan yanımız kar yagısı :)

Simdi ise sizleri detay fotograflarıyla bas basa bırakıyorum, postun en sonundaki kapanısı da esgecmemenizi rica ediyorum :)
(Beni ve kameramı yılbası süslerinin yansıyan yüzeylerinde bulunuz ksljfkdslf saka gibi bir insanım, sinir bozucuyum ve her yerdeyim)







Umarım eglenerek okumussunuzdur, umarım kafanızda dönüp duran her ne probleminiz varsa bes dakikalıgına da olsa onu düsünmeyi bırakmıssınızdır. Hayat gercekten, Türkiye gibi bir ülkede tüketilmeyecek kadar kısa ve degerli. Her gün, acaba bekledigim durakta, gectigim meydanda, yürüdügüm islek caddede bomba patlar mı korkusuyla yasamak ve sevdiklerinin hayatından endise duymak; birbirinden acı haberleri yalanlarla sarmalanmıs bicimde izlemekten/okumaktan kusacak raddeye gelmek; haber takip etmeyi uzun süre önce bırakmıs olmak; sade bir vatandas olarak yalnızca kendi hayatına devam etmek icin gereken o kücücük motivasyonu bile kaybetmis olmak; sokaklarda sürekli olarak mutsuz, umutsuz yüzler görmek; bazen attıgın kahkaha icin, ya da bu postu hazırladıgın icin bile kendini suclu hissetmek... 

Bunlar, sanıyorum cogumuzun asina oldugu ve son 1 yıl icerisinde zirve yapmıs olan zehirli duygu durumları. Ama ben diyorum ki; bu ülkenin insanları olarak biz, bu duygulardan ibaret degiliz. Hicbir zaman olmadık, hicbir zaman olmayacagız da. Biz varız, buradayız, bu itis kakıs, kutuplasma ve terör cehenneminde hicbir yere gitmiyoruz. Inadına gülecegiz, inadına söyleyecegiz, inadına umutla dolacak yüreklerimiz. Burası bundan ibaret degil cünkü. Burası bu olup bitenlerden cok daha fazlası. 

Blogum, bu sartlar altında yasamaya calısan herkesin bes dakikalık desarj duragı olsun. Sizi cok seviyorum. Siz de bugün birilerine, onları ne kadar sevdiginizi söyleyin. Yürekler güzel duygularla yumusasın :)

Tekrar görüsmek üzere, sevgilerimle.

lsim. 

Not: ALES'e girecek herkese basarılardan bir demet!



Yorumlar

  1. Kapanışta "aynen"lere boğuldum :( ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder