bir ay daha bitti: aralık'ta neleri sevdim? (12_16)


Merhabalar! :) Bir ay bitmekle kalmadı, bir yıl bitti resmen. Tanıyanlar, takip edenler bilir; 2016 benim icin cok hos bir yıl olmadı. Türkiye'de, hatta genel olarak bu gezegende yasayıp "Anam nasıl güzel bir yıldı bu yıııııl" diyecek kimsenin de olacagını düsünmüyorum Agır Mimar'dan baska. Kanadalılar belki bir de jkshf efendim öyleyse ne yapalım, bence daha fazla ahlanıp vahlanmaya lüzum yok, dogrudan bu ayın sevilenlerine gecelim, kafa dagıtmaya baslayalım :)


MUZIKLER

Müzikleri basa aldım, bundan sonra da böyle olacak; cünkü bu müzikleri dinleyerek postu okursanız cok tatlı olabilir diye düsündüm :3 Bu ay Spotify bir güzellik yaparak üye olan herkese 2016'da en cok dinledikleri parcalardan olusan listeler cıkarmıs; benimkine suradan ulasabilirsiniz:

My Top Songs 2016 

Sadece bununla da kalmamıs aslında, "Müzikle gecen 2016: Kisisellestirilmis istatistikler ve calma listesi" baslıklı bir maille 2016 Spotify deneyimimize genel bir bakıs olusturmus ve bunu harika bir renk skalasına sahip görsellerle bize sunmus. Söyle seyler:





Grafiklerin tatlıslıgını siz de benim gibi takdir ettiyseniz devam edebiliriz lksjf
Müzik faslı bitmedi yalnız, bir iki gün önce tesadüfen dinledigim ve cok sevdigim bir parca oldu:

Through The Valley - Shawn James asık oldum.

Glee performanslarını cok izledim Youtube'dan, o vesileyle de bu parcaya takıldım sapık gibi dinliyorum egleniyorum kendi kendime:

Copacabana (At the Copa) - Barry Manilow lksdhfk sakam yok affetmem

Gelelim son olarak Youtube müzik kesiflerine:

Lyon Hart - Falling for You parcadan ziyade klibe bayıldım acıkcası, buraya vidyoyu ekleyemedim o yüzden isme tık lütfen :)


klibini ilk defa izledigim (shame'lerden bir demet)

gec kalınmıslardan


Spotify'da OST bulamadıgım icin bu sekilde paylasıyorum bu ve asagıdakileri; Cowboy Bebop müzikleri sevgim depresti cünkü, mutlaka bir dinlemelisiniz



ölüyorum, bitiyorum, cok uzak kaldım ama bu gazla bir anime postu yapacagım sanırım ksjf


YOUTUBE KANALI

Youtube'dan girmisken devam edelim madem :) Son bir yılda makyaj vidyoları izlemeye baslamamla ciddi artıs gösteren bir Youtube'da kanal takibi durumu var bende. Eskiden cogunlukla müzik dinlemek icin kullanırdım bu platformu, son dönemde kanallara karsı da bir farkındalık olustu. Makyaj yapmayı kimlerden ögrendigim ayrı bir postun konusu olsun; bu ay sizlere severek takip ettigim, faydalandıgım bir iki Youtube kanalı da önermek istedim :) Bu ayın kanalları özellikle ev ortamında ve vücut agırlıgıyla yapılan egzersizlerle ilgilenenlere hitap ediyor, toplasın gı ksldjf

Benim yogaya baslamama vesile olan kanal bu kanaldır sevgili arkadaslar. Cok tatlı bir ciftin kanalı Boho Beautiful, ve kanallarını "a fitness lifestyle program" olarak tanımlıyorlar banner'da. Dedigim gibi ben yoga sebebiyle takip etmeye basladım kanalı ama icerikleri oldukca zengin: Hepsi birbiriyle baglantılı olmakla beraber yoganın yanında fitness, meditasyon, vegan beslenme, seyahat vlogları gibi baska baska baslıklarda da vidyolar mevcut.

Bolca seyahat eden ciftimiz vidyolarını genellikle egzotik cografyalarda, olaganüstü arkaplan veren yerlerde cekiyor. Yogini zaten harika bir fizige sahip (haliyle.......), hareketleri cok estetik ve anlatımı cok basarılı.

Fazla uzatmadan sizleri yaklasık 2 aydır uyguladıgım ve cok cok memnun kaldıgım 20 dklık bir flow'la bas basa bırakmak istiyorum. Baslangıc seviyesinde olan bu flow icin yalnızca odanızın sessizligine ihtiyacınız var; evde uygulamak icin birebir. "Hic esnek degilim kaskatıyım"cılardansanız; benim gibi belinizde, boynunuzda mesleki deformasyon ya da baska sebeplerden tekrarlayan agrılardan muzdaripseniz; postür (durus) problemleriniz varsa gözüm kapalı öneririm. Elbette ki bu öneriyi sadece ve sadece kisisel deneyimlerime dayanarak yapıyorum, her türlü egzersizin makbulu bir egitmenle yapılanıdır uyarısını yapmadan gecmek istemiyorum. Ben babam eski voleybolcu ve erkek arkadasım fitnessla oldukca icli dıslı birisi oldugu icin cok cok uzak degildim isin temeline (Hakan burada gözlerini deviriyor lskdjf), su ana dek de bir sakatlık yasamadım (gadseyv). Boyun fıtıgı baslangıcı oldugu icin bende zaten boynu zorlayan hareketlerden uzak duruyorum. Bu flowa baslamadan önce boynumu dogru düzgün tam tur döndüremezken (Exorcist gibi degil aa lsjfkdlsjflk headroll anlamında) su an hicbir sıkıntı yasamadıgımı belirteyim :)

Yoga bir kardiyo workout'u gibi ter ter tepindiginiz, zıp zıp zıpladıgınız, sac köklerinizden ter fıskırtan bir egzersiz gibi gelmeyebilir (hic emin olmayın........); yer yer oturarak ve dingin bir ruh haliyle yapılıyor olması ters bir hareket sonucu sakatlanmayacagınız anlamına gelmez. Her türlü egzersiz öncesi vaktinizi gerektigi kadar ısınmaya ayırmanız olası sakatlıkların önüne gecmenize yardımcı olur. Esneme hareketleri yoga icin ayrıca önemli.

Baslangıc seviyesi dedik; ama siz de benim gibi daha önce hic yoga yapmadıysanız hareketlerin cogunu gerektigi sekilde yapamadıgınızı fark edeceksiniz. Ilk zamanlar modifikasyonları takip edip, ilerleyen zamanlarda vücudunuzdan kontrollü bicimde daha fazlasını talep ettiginizde hızla ilerleme kaydettiginizi göreceksiniz :) ve umuyorum ki baska baska flowlara yelken acacaksınız...........

Iste bu benim lafı fazla uzatmamıs halim ALLAH darlandım gelsin vidyo:


Not: Kanalda baslangıc seviyesi ya da her seviye icin oldugu iddia edilen manyak serseri ötesi sapık vidyolar var, aldanıp da kolunuzu bacagınızı cıkarırsanız bana gelmeyin sonra bastan uyarıyorum lsajdks


Isin uyarı bikbikleri kısmını yukarda ziyadesiyle tamamladıgım icin su an cok mutluyum; cünkü dediklerim bu kanalın vidyoları icin de gecerli; cünkü burası da adından anlasılacagı üzere bir fitness kanalı. Youtube üzerinden takip/eslik edebileceginiz gercek zamanlı dünya kadar fitness vidyosu var; ama ben burdaki cılgın kadını ve partnerlerini cok sevdim nedense :D

Favorim olan, bence uygulanabilirligi yüksek, tüm vücudu sadece vücut agırlıgıyla calıstıran, saglam ter attıran 40 dklık bir fitness rutinini asagıda bulabilirsiniz (son 10 dksı workout sonrası esneme hareketlerinden olusuyor ve cok basarılı). Kanalın diger vidyolarına da göz atmanızı siddetle öneririm :)

    



KOZMETIK, KISISEL BAKIM


Kozmetik ve kisisel bakım kategorisinde bu ay sık kullanıp memnun kaldıgım ürünlerin en yenileri Gratis'in 400. magaza indiriminde aldıgım ve su postumda anlattıgım iki ürün olan Wet n wild coloricon allık (Pearlescent Pink) ve Maybelline Lash Sensational Lash Multiplying Mascara. Digerleri cok daha önceden alınmıs ama bu ay özellikle dikkatimi cekmis ya da kıs dolayısıyla önermek istedigim, uzun zamandır severek kullandıgım ürünler. Baslayalım hemen :)


  • Wet n wild coloricon allık (Pearlescent Pink):
    Kullandıgım en basarılı allık diyebilirim. Bundan önce genellikle essence'in matt touch blush'larından 20 berry me up! rengini kullanıyordum ve cok seviyordum (mat bitisiyle ayrı bir güzelligi yok degil), ama bu kesinlikle baska bir sey. Bir kere pigmentasyonu cok cok iyi, fırcaya alırken dikkat etmeniz gerekiyor; ve verdigi renk cok tatlı, hafif ısıltılı, saglıklı bir pembe. Kalıcılıgı da oldukca iyi. Kısın iyiden iyiye zombiye dönen soluk benizliler icin ideal. Ama dikkat edin Heidi'ye dönmeyin yüzüme renk gelsin derken kdhskf 
  • Maybelline Lash Sensational Lash Multiplying Mascara:
    Bu rimelle ilgili de cok yazılıp cizildi coloricon allıklar gibi, cok övülen bir rimel, ben de cok memnun kalarak kullandım kendisini bu ay. Plastik fırcasının bir tarafı üst kirpikler icin uzun ve yelpaze biciminde, öteki tarafı da alt kirpikler icin ve kısa; bu benim kullanım acısından en cok hosuma giden tarafı bu ürünün. Yalnızca üst kirpikleri degil alt kirpikleri de layıgıyla tarıyor, ayırıyor, uzatıyor (tercih etmezseniz uzatmamasını saglayabiliyorsunuz), harika sonuc veriyor. Biraz ıslak yapılı, ben acıp birkac saniye bekledikten sonra uyguluyorum ki alerjik durumlarımdan ötürü hapsırıp ortalıgı birbirine katmayayım ksljf
    Zaten kirpik kıvırıcı kullanıyorsanız her rimelden iyi kötü randıman alınabilecegini düsünen biri olarak, bilhassa begendigim bir ürün oldu Lash Sensational. Sansasyonel kelime olarak biraz agır kacmıs da olsa skldjfl
  • NYC BB Radiance Perfecting Powder (002 Warm Beige):
    Bu pudra benim ilk makyaj ürünlerimden ve aslında rengi son derece yanlıs secilerek alınmıs bir pudra :) Zamanında ısrarla sabitleme pudrası gibi tüm yüzüme uygulayarak ten rengimi koyultmuslugum da vardır kshkfd neyse efendim acemilik diyoruz, bu ay ben bu ürünü yüzümü hafifce ısıtmak icin kullandım ve yanak bölgesinde BB özelliginden ciddi anlamda yararlandıgımı fark edince sizlerle de paylasmak istedim. Allık fırcası gibi genis bir fırcayla kontür bölgesine uygulandıgında hem hafif bir derinlik katıyor yüze, hem de cildi daha pürüzsüz hale getiriyor. Bu da benim gibi yüzünde akne izleri olan biri icin tam istenen sey :) kesinlikle öneriyorum, hala satılmakta oldugunu umarak. 
  • Essence the velvets (03 smooth caramel):
    MAC'in Brule farına muadil gösterilen (su muadillik olayını da hic sevmiyorum, her ürünün kendine has özellikleri var - kıyaslama yapmaksa baska bir sey) wet n wild Brulee fırtınasını (sansasyon böyle olur Maybelline, take notes klsjdflk) muhakkak duymussunuzdur. Sahsen ben o fara hep biraz "meh" gözüyle bakmıstım, cünkü hem sahip oldugum far paletlerinde göz kapagını aydınlatacak güzel renkler vardı, hem de essence'in bu farını edinmistim yakın zamanda. Simdi bu far yapısı itibariyle gercekten kadifemsi, ama mat degil, cok hafif ısıltıları olan bir krem rengi. Far bazı üzerine bunu parmakla uyguladıgımda cok iyi sonuc elde ettim, kesinlikle sim sim ısıldayan bir ürün degil, güzel aydınlatıyor, üzerine gelen farların rengini cok iyi gösteriyor, cok severek kullanıyorum :) Biri de artık bu yavrucaktan bahsetsin istedim, so here you go kjlsd
  • Eklips fondöten fırcası:
    BB kremini genis fırcalarla uygulayan bendeniz icin köklü ve harika bir degisiklik oldu. Fırca izi bırakmıyor, kolay uygulanıyor, uygun fiyatlı, cok basarılı. Sapının rengi de cok güzel :P

  • Neutrogena visibly clear oil-free moisturiser/yagsız nemlendirici:
    Bu ürünü nemlendirici olarak önermedigimi bastan belirtmeliyim. Nemlendirici olarak yapısı bana cok uygun olmayan ve yeterli de gelmeyen bir ürün, sanırım yagsız olmasının etkisi var bunda. Bir de banyo sonrası (yüzümü nemlendirmeye en cok ihtiyacım olan zaman) kullandıgımda agız cevremi ciddi sekilde yakıyor bu krem (nedense). O sebeple formülize edilme amacı olan nemlendirme anlamında yarı yolda bıraktı beni. GELGELELIM kldjsf ben bu ay bu arkadası makyaj bazı olarak kullandım - ve cok memnun kaldım :) Silikonlu bir yapısı var gibi, özellikle T bölgesinde benim gözeneklerimi ciddi sekilde kamufle etti, ben de bu ürünü bu sekilde degerlendirmeye karar verdim. 
  • ISANA med ultra sensitiv deo roll-on (24 h):
    Deotak'ın alüminyum tuzu icerdigini ögrendigim günden beri (BÖHÜE) yastayım, ama yaptıgım mini arastırmaya göre ter kokusunu önleyen tüm roll-onlarda/krem deodorantlarda bu nane mevcut. O yüzden uzun zamandır bende bulunan baska bir roll-on'u göstermek istedim size. ISANA med'in bu roll-on'u alüminyum tuzu ve alkol icermiyor (YAAAAY) fakat kesinlikle bir Deotak performası göstermiyor, yanından dahi gecmiyor. Hafif, hos bir kokusu var, 24 saat kalıcılıgı maalesef yok, kosturmacalı gececek bir günde sıkca tazeleyemeyecekseniz güvenemezsiniz, ama temiz icerikli olsun derseniz, böyle bir sey var. Icerigi önemsiyorsanız ISANA med'in diger ürünlerine de göz atmanızı öneririm :) Rossmann magazalarında satılmakta.
  • Alouette mendil (balsam):
    Bu agzını yüzünü dagıttıgımın alerjik bünyesi yüzünden ben mendillerle arkadas oldum, kanka oldum, bir günde 8 paket mendil bitirdigim oldu benim, o yüzden SÖZÜME INANIN PLS bu mendil su an piyasada satılan en yumusak ve burun dostu mendildir !!!!!!!!1! ksljf sinir oluyorum kendime ya, neyse, icinde 9 adet var ve 8li paketler halinde satılıyor bu balsamlı mendiller. Aynı markanın hem balsamlı hem mentollü baska bir mendili daha var ki............o da tadından yenmez coluk cocuk kullanın gari. Bu marka da Rossmann magazalarında satılmakta.
  • Himalaya Herbals Sun Protect Lip Balm:
    Uyarı: Bu ürünü bu ayın listesine sevdigim icin koymadım. Gecen ayın sevilenlerinde bahsettigim Himalaya Herbals besleyici dudak kreminin acıklamasında bu ürünün de adı gecmisti. Bu ay onun icin actım, kullandım, gercekten "wtf" etti beni onu haber vermek istedim klasjdks Saka bir yana bu versiyonun kokusu muhtesem - günes gibi kokuyor desem anlam ifade eder mi bilmiyorum ama, gercekten harika bir kokusu var. Rengi de ambalajı gibi tatlı bir kavunici. Bir sürüyorsunuz, bir kere hemen öyle vıjt diye süremiyorsunuz, bayagı bir kanırtıyorsunuz sürmek icin, aa dudaklar oluyor sapsarı :)))))))) ya gecer herhalde filan diyorsunuz, hayır, gecmiyor arkadaslar. Böyle sacma sapan, sapsarı dudaklarla kalakalıyorsunuz. Isbu sebeplerden ben bu lip balmı zerre anlamadım, yine bir sekilde kullanmaya bitirmeye calısacagım, ama nasıl, onu ben de bilmiyorum. Hayırlısı. 
  • Blistex Lip Relief Cream:
    Tüm bu olanlardan sonra sonuc: Benim sadık yarim Blistex'tir. One Blistex to rule them all, one Blistex to find them
    one Blistex to nourish them all
    and in winters protect them lksjfkdjf lütfen sagdan devam ediniz

GIYSI, AKSESUAR

  • Aliexpress ekose sal:
    4.99 dolara Sunny Inc adlı bir satıcıdan aldıgım bu sal, genellikle toprak tonları, koyu renkler ya da pastel tonların hakim oldugu kıs sezonuna renkli bir dokunus oldu benim icin, cok da iyi oldu. Dokusu yumusak, kalınlıgı iyi, sıcak tutuyor ama bogmuyor, oldukca genis, kokusuz (Aliexpress'ten gelen tekstil ürünlerinde kokunun ne kadar önemli oldugunu sadece o alısverisi yapanlar bilir kldskf) - ben cok sevdim :) Detaylı bilgi icin Aliexpress serisinin postlarını bekleyin ;)
  • Mini cüzdan:
    Bu cüzdanı bana, birlikte stüdyo dersine girdigim yarı-zamanlı kıymetli bir hocam tesekkür mahiyetinde dönem sonunda hediye etmisti. Uzun süre sakladım, yakın zamanda ortaya cıkarıp kullanmaya basladım ve bir totem yaptım bundan kendime: Is bulana kadar büyük cüzdanımı degil bu minik cüzdanı kullanacagım :) Icine bütün kartlarımı alıyor, ön gözüne de oldukca fazla bozuk para sıgıyor, cok kullanıslı. Hediye oldugu icin öteki vasıflarıyla ilgili maalesef bilgi veremiyorum. 
  • LC Waikiki bot corapları:
    AY COK SEVDIM BUNLARI BEN kdjgk kırmızı süet kısa bir botum vardı, uzun bir aradan sonra botu cayır cayır giydim bu ay bu coraplarla. Iyi oldu cok iyi güzel oldu bence :3 Sıcak da tutuyor bayagı, fiyatı 9.95 tl.

  • Aliexpress choker:
    Yesil kadife bantlı, ucunda da asırı tatlı bir cift kiraz olan bu choker'ı YiYao store'dan 1.24 dolara aldım. Türkiye'de böyle degisik bir choker'ın kac paraya satılacagının tahminini size bırakıyorum, hele de Accessorize gibi bir yerin eline filan düserse kljfkd saka, demek isterdim ama gecen yine 10 tane lastik tokayı 24.90 tl'ye sattıklarını görünce ADAM OLMAZSINIZ'ı bastım acıkcası kimse de kusura bakmasın. 25 degil. 24.90. pls.
    Bir gün üsenmeyip "ithaldir" yazılı bütün ürünlerine CIN'DEN ITHALDIR etiketi yapıstıracagım altını üstüne getirecegim bir magazalarının o olacak.
  • Koton kolye "BOO":
    Bu Halloween temalı tatlıs kolyeyi Koton'un bijuteri ürünlerinde 1 alana 1 bedave kampanyasından yararlanarak oldukca uygun bir fiyata aldım. O minik hayaleti yiyebilirim kdsjf BOO kısmı fosforik duokrom bir renk, zinciri de koyu gri parlak bir materyal.
  • Aliexpress kolye (dag):
    Bir iki gün önce toplu bir siparisle elime gecmis olan bu daglı kolyeyi fashion with beauty adlı store'dan 1 dolara aldım. Zinciri de dag figürü de mat siyah bir malzemeden yapılmıs, cok hosuma gitti :3


FILMLER

Frantz (2016)

Yönetmen: François Ozon
IMDb puanı: 7.6
Metascore puanı: 63

1. Dünya Savası sonrası dönemde gecen filmde, Fransa'da cephede öldügü haberini aldıgı nisanlısının yasını tutmakta olan genc bir Alman kadın, nisanlısının mezarına cicek bırakan gizemli bir Fransız'la tanısır. 
...ve olaylar gelisir...








Yönetmen: Kıvanc Sezer

Trailer'ı asagıya bırakıyorum. Bence bu film üzerine cok da baska bir sey söylemeye lüzum yok. "Insanlık onuru" icin cekilmis bir film, gidin, bulun, izleyin.


Not: Menderes Samancılar. Nokta.










Yönetmen: Yesim Ustaoglu

Filmin adına tıkladıgınızda yönetmenin sizi dogrudan fragman'la karsılayacak olan sitesine gidebilirsiniz. 

Aynı sayfadan alıntı:
"Hayatları aynı ama bambaska iki genc kadının; Sehnaz ve Elmas’ın yolları soguk ve fırtınalı bir gecenin sabahında kesisir ve bu, uzun, zorlu bir hesaplasmanın baslangıcı olur."
...ve olaylar gelisir...

Surada da filmle ilgili ötekisinema'da yayınlanmıs bir analizi bulabilirsiniz. Ötekisinema'nın bu tür yazılarını okumak cok keyifli oluyor.



Bu ayın filmleri böyleydi, hepsinden de cok keyif aldım. Isin kötü tarafı, böyle keyifli, uluslararası festivallerde boy gösteren, ödüller toplayan filmleri Cinemaximum salonlarında filan cok göremiyorsunuz. Bizim mesela Izmir'de bu filmleri doya doya izleyebildigimiz tek bir sinema kaldı: Karaca Sineması. Onun da akıbeti belirsiz. Biz de arkadasımla, issizligimizin bize verdigi yetkiye dayanarak her persembeyi sinema günü ilan ettik ve böylelikle ayda nerden baksanız 3-4 baska sinema filmi görüyoruz. Siddetle tavsiye ediyorum, hele de Istanbul'da filansanız o bollugu degerlendirin, kacırmayın bu güzellikleri. Filmlerimizin dünyada tanınırlıgı artıyorken Türkiye'de azalıyor olması gercekten cok acı ve sacma. 



DIZILER

Bu ay normal sartlar altında izledigim ama uzun zamandır cesitli sebeplerden ayrı düstügüm dizilerimle hasret giderme ayı oldu benim icin. Kendimi güncelledim, cillop gibi oldum shjkdf bakalım neler izlemisim:

The Big Bang Theory (2007- )

Yaratıcılar: Chuck Lorre, Bill Prady
IMDb puanı: 8.4

Izlemeyen, hic izlememis olan vardır belki ama duymayan yoktur sanıyorum. Bu dizi dünya yüzeyinde sitcom formatında olup beni güldüren yegane dizi. O yüzden cok kıymetli benim icin. Bilhassa Penny ve Raj Koothrappali karakterlerine bayılıyorum. Yandaki poster ilk promo posterlerinden olabilir, en sevdigimi koydum en günceli yerine :)

Su an 10. sezonunda, toplamda 221 bölüm yayınlanmıs, devam ediyor. OUR WHOLE UNIVERSE WAS IN A HOT DENSE STATE kldsjf izleyin ya izlesenize :3




Masters of Sex (2013-2016)

Yaratıcısı: Michelle Ashford
IMDb puanı: 8.0

Cok keyif alarak izledigim bir dönem dizisi ve bir drama idi Masters of Sex, ne yazık ki 4 sezondan sonra iptal edilerek, 5. sezonun yayınlanmayacagı duyuruldu kanalı Showtime tarafından. Ben sok..................

Dizi; insan cinselliginin dogasına iliskin cıgır acan calısmalara imza atmıs olan gercek iki bilim insanı Dr. William H. Masters (Michael Sheen) ve Virginia E. Johnson (Lizzy Caplan)'ın gercek hikayesinden yola cıkıyor. Masters ve Johnson teknigi, ya da meshur eserleri Human Sexual Response konuya ilgisi olanların bilecegi, tanıyacagı seyler.

Dönem 1950lerin sonu ve 60lar. Döneme dair her sey muazzam basarılı sekilde yansıtılmıs. Virginia karakterinden nefret de etsem cok güzel ve fotojenik bir kadın oldugu gercegini degistirmiyor bu; ama Libby Masters (William Masters'ın esi) karakterinin zarafeti ve stili dizi süresince beni benden aldı desem abartmıs olmam.

Iptal edildigi icin hikayede yarım kalmıs cok sey var, ama ilgisi olana siddetle tavsiye ederim.


American Horror Story Hotel (2015-2016)

Yaratıcıları: Ryan Murphy, Brad Falchuk
IMDb puanı: 8.2

Bu AHS'nin su an devam eden 6. sezonundan (Roanoke) bir önceki sezon, dedigim gibi geriden takip ediyorum biraz ama bu diziye ba yı lı yo rum. Ki böyle cok sevdigim dizileri sezon sezon biriktirip bir sezonun tüm bölümlerini pes pese izlemeyi tercih ediyorum genelde.

AHS adından da anlasılacagı gibi Amerikan korku kliselerini isleyen ve sezonları birbirinden -neredeyse- bagımsız olan bir dizi. Neredeyse dedim, cünkü artık bir sürü karakteri kendi sezonu dısında baska baska sezonlarda görmeye basladık, bu da isi daha da ilginc ve güzel bir hale getirir oldu.

AHS Hotel, dizinin özellikle eksi sözlük'teki takipcilerinin yerin dibine soka soka bitiremedikleri ama bana göre bayagı iyi bir sezonuydu. Hatta size hemen kendi begenime göre sıralayayım sezonları: Asylum, Murder House, Freak Show, Hotel, Coven. Asylum'un üzerine cıkabilen baska bir sezon yaptıklarında zaten ne olur ne biter bilemiyorum, olay kopar orda.

Hotel'de de öyle, diger tüm sezonlarda da; dizinin karakter, mekan, olay referansları cogu zaman tarihte karsılıgı olan referanslar. Dizi kurgu da olsa gerceklikle bagları olan bir kurgu, bu da beni diziye iyiden iyiye baglayan bir özellik. Bu sezonda da yine efsanelesecek karakterler cıkıyor karsımıza, bunların basını benim icin Denis O'Hare'in canlandırdıgı Liz Taylor karakteri cekiyor. Tema anlamında vampirlik ve hayaletlik müesseseleri ön plana cıkıyor. Yasarken halledemedikleri/yarım kalan meseleler yüzünden öldükleri mekana hapsolan ruhlar fenomeni Murder House'taki gibi isliyor. "Korkutmadı" diye burun kıvıranın agzına ıslak odunla vururum, böyle seyler beklemeyin bu diziden, dizinin olayı baska. Meraklısına ısrarla öneririm.


The Walking Dead (2010- )

Yaratıcısı: Frank Darabont
IMDb puanı: 8.6

Benim bir diger bebegim de iste bu dizi. Zombi nedir, ne degildir, ben George A. Romero babadan ögrendim, onun üclemesini (Night of the Living Dead/Dawn of the Dead/Day of the Dead) esas aldım her zaman icin, ZOMBILIGI EN IYI BIZ BILIRIZ kdljsfkd no, ama zombie apocalypse konsepti benim icin her zaman ilgi cekici bir konsept olmustur. 

Iste ölüler ölmiyirler, ölmez gezeler filan derken bir de baktım böyle bir dizi var. Romero babanın koydugu kurallara ters düsecek atlamalı zıplamalı über hızlı ninja zombiler yok bu evrende. Efendi zombiler var. Zombi gibi zombiler klshfjd susuyorum

...walker lar. Dizide zombiye zombi denmiyor, zaten bu da asırı meshur bir yapım haline geldigi icin bileniniz coktur, "zombi" terimi dizinin evrenine tanıtılmamıs bir kelime oldugu icin kullanılmıyor. Onun yerine her topluluk kendi terimini gelistirmis vs. Dizi su anda 7. sezonunun mid-season finale'sini yapmıs durumda, 12 Subat'ta da geri dönecek. Toplamda 115 bölüm yayınlanmıs. Yandaki poster de benim favorim, ilk sezondan, Atlanta Büyüksehir Bld. sınırları icindelerken cekilmis bir fotograf. Hey gidi günler.

Bu dizinin ilk sezonu benim icin bambaskadır, cok cok severim, arada acıp izlerim ve katiyen sıkılmam. Hala neden takip ediyorum diziyi peki zombi zombi bıkmadım mı; cünkü artık walkerların insanlara verdigi zarardan, yarattıkları kaos ve terörden ziyade insanın insana verdigi zararı izledigimiz zamanlara geldik. Her topluluk kendine göre kurallar koydugunda ve bu grupların yolları kesistiginde ortaya ne kadar kaotik ve boktan seylerin cıktıgını gördük. Kendini lider ilan eden/lider secilen herkesin (esas adamımız Rick Grimes dahil) güc zehirlenmesine nasıl yakalandıgını ve bunun sonuclarını gördük. Görmeye de devam edecegiz.

Bu esnada asırı saglam iyi ve kötü karakterler de gördük, bunu da söylemeden gecemeyecegim. Ama daha önemlisi, insanın icindeki o gri bölgeyi gördük; ne iyi ne kötü olan. Son olarak, bu sezonun sapıgı Negan'a burdan esaslı bir selam cakıyorum, seni manyak serseri seni. Jeffrey Dean Morgan, buradaki karakterle benzer yönleri olan baska bir karakter daha canlandırmıstı Watchmen'de: Edward Morgan Blake aka The Comedian.


Stephen King's IT (TV Mini-Series 1990)

IMDb puanı: 6.9

Gecen ay izleyecegimi söyledigim "film," mini dizi cıktı skjhf caktırmayın, cocuktum nerden bileyim............

Neyse efendim, 2 bölümden olusan, toplamda 3 saat 12 dakika süren bu mini seriyi internet ortamlarında bölümleri birlestirilmis halde ve Türkce altyazılı olarak bulabilir, izleyebilirsiniz. Ben izledim, hosuma da gitti, cook eskilerden bir tanıdıgımı görmüs gibi oldum Pennywise'ın tuvalet giderinden cıkan kabak kafasını görünce. Tabii efektler filan aglıyor, ama olsun, sevilir.






KITAP/DERGI

Unutulmaz Köy Enstitüleri - Fakir Baykurt
Literatür Yayıncılık, 2016.

Bu ay; hakkında cok konusulan, tartısılan, adeta bir fenomen haline gelmis, bir efsaneye dönüsmüs olan kısacık ömürlü köy enstitülerimizle ilgili, kendi de köy enstitüsü mezunu olan kıymetli Fakir Baykurt'un bu kitabını okudum. Icerisinde Baykurt'un konuyla ilgili cesitli mecralarda yazmıs oldugu yazılar, vermis oldugu röportajlar var.

Köy enstitüleri nedir, hangi sartlar altında kurulmustur, isleyisi nasıldı, hedefleri nelerdi, iktidarların bu kurumlara yaklasımı nasıl oldu, enstitüler nasıl bir dönüsüm gecirdi, varlıgı nasıl sonlandırıldı... bu ve daha pek cok sorunun yanıtını artık kulaktan dolma laflarla degil adamakıllı bilmek, ögrenmek isteyenler icin kesinlikle öneriyorum. Benim icin vakti gelmisti de geciyordu bile.



Penguen Karikatür Yıllıgı 2016
Komikbüro, 128 sf.

Penguen almayalı asır oluyor herhalde, format degistirip kaligrafi yerine hazır font kullanmaya basladıklarından sonra artık benim icin eski tadı olmayan yavan bir dergi haline geldi. Bir sürü cizer dergiden ayrıldı, yerlerine bir sürü yazar(?) gecti filan enteresan seyler oldu, neyse hop toparlıyorum-

D&R'daki dev yılbası indirimi sırasında görüp 7.5 tl'ye aldım bu yıllıgı. Alma sebebim; elimde 2016'nın boktanlıgını ve rezilligini belgeleyecek bir basılı ürün olmasını istememdir tamamen. Unutulup gitmesin bu yıl olanlar. Unutmak ne mümkün gerci de.







MEKANLAR

  • Raika 1875, Karsıyaka, Izmir
    Sloganları tavuk pilav sanat :) bilmem fazla söze gerek var mı? Isme tıklayıp sitelerine gidebilirsiniz, benim cok sevdigim tatlı, sessiz sakin bir mekan oldu Raika. Tavuk pilavları ve keskülleri, özellikle vicdan boy keskülleriyle gönülleri fethetmis olan bu mekanda sergilenen sanat eserlerinin tamamı da satılık. Tavsiye ediyorum :)
  • Burger No7, Bostanlı, Izmir 
    Burası mekanını deneyimledigim bir yer degil, bastan söyleyeyim. Burger No7 benim yemeksepeti kesfim :) Azaltmaya calıssak da arada fast food kacamakları yapılıyor, iste onlardan birinde buraya denk geldim. Yemeksepeti indirimi de vardı o an, siparis verdik, cok hızlı bir bicimde kapımızdaydı siparislerimiz. Ustelik kapak fotografında gördügünüz havalı siyah karton kutularda, yiyeceklerimiz sıcaklıgını harika sekilde muhafaza etmis bir bicimde :) Burger severlere siddetle tavsiye ediyorum, Karsıyaka-Bostanlı civarındaysanız bir deneyin derim :) 


APP, TEMA, WALLPAPER

Geldik akıllı telefon muhabbetlerine. Bitiyor bitiyor az kaldı :D kldsjfk yemin ediyorum bir haftadır bu postu yazıyorum benim gibi sacma blogger dünyada yok ajshdkjsf AYLARIM DOPDOLU GECIYORSA BENIM KABAHATIM MI.................

  • Tema: City Life 


 

Bayıldıms. 

  • App: 30 Day Fitness Challenge

  
  
 
Gideri var bence.




BONUS: 

Bu ay hasta olmadıysam bu pastil sayesinde olduguna yürekten inanıyorum. Ben cok faydasını gördüm. Tek eksisi 10 adet pastile 20 lira ödemek zorunda kalmanız, bu da kıs sezonu icerisinde sürekli dısarda olan biri icin cok sürdürülebilir bir sey degil AMA yine de. Yine de diyorum. Deneyin diyorum bacım. Eczanelerde bulabilirsiniz. :)





Böylece yılın son postunun da sonuna gelmis olduuk :) Herkese cok güzel bir yıl diliyorum! Benim 2017'den kendim ve ülkem icin büyük beklentilerim var, umarım birazcıgı olsun gerceklesir. Saglıklı, huzurlu, barıs dolu bir yıl bizi bekliyor olsun, gerisi zaten teferruat. ALES'ten 80 üzeri alanları dısarı alalım, bi' dövücem ben onları ksljfkld HALA KIZGINIM BAZI SEYLERE 

Görüsmek üzere! Sevgilerimle :)

lsim.


Yorumlar