aliexpress maceram bölüm 3: makyaj malzemesi alısverisi


Merhabalar! Yepisyeni bir Aliexpress postuyla karsınızdayım! 823974 gün önce yayınlanması gereken bu posttaki gecikme icin önce kendimden sonra da sizden özür diliyorum ve hemen baslıyorum! :)


BÖLÜM 3: MAKYAJ MALZEMELERI

Eveet, öncelikle uyarılar: Aliexpress üzerinden makyaj malzemesi/kozmetik alısverisi yapmak her seyden önce riskli bir is. Cünkü 1. Yurtdısından Saglık Bakanlıgı'nca onaylanmamıs kozmetik ürünleri sıklıkla gümrüge takılıyor, dolayısıyla siparis ettiginiz ürünlerin elinize hic ulasmama ihtimali var bir kere. 2. Aliexpress üzerinden alabileceginiz ürünler cogunlukla bilinen markaların sahte (fake) versiyonları ya da asagıda göreceginiz gibi muhtemelen Cin menseili antin kuntin adı duyulmamıs kozmetik markalarının ürünleri oluyor - ki emin olun, antin kuntin de olsa bir ürün, bir seyin cakması olmasından iyidir. Biraz sonra ikisinin de örnegini göreceksiniz. 

Yukarda izah etmeye calıstıgım sebeplerden ötürü Aliexpress'ten kozmetik ürün alısverisini kimseye hicbir sekilde tavsiye etmedigimi acıkca belirtmek istiyorum. Bu posta konu olan ürünler benim de sırf meraktan, "acaba gelecek mi" "acaba neye benzeyecek" diyerek aldıgım seyler. Simdi de size bir fikir vermesi acısından bu postu hazırlıyorum. Siparis ettigim her sey bu kadardı, hepsi elime ulastı, anlayacagınız tamamen sans isi bu is. 

Gelelim tek tek ürün incelemelerine:



1 numaramız bu tatlıslıktan ölen lip gloss'umuz. Markası MANSHILI, tam adı da "moisture care lip gloss," yani bir lip gloss oldugu kadar nemlendirme de vadediyor dudaklara. 12 renk secenegi var, benimki #04 rengi imis. Fiyatı 1.67 dolar.


Benim bu ürünü alma sebebim elbette ki ambalajıydı :D cok net bir sey bu. Lip gloss cok da hazzettigim bir makyaj malzemesi degil zira. Ama aldım. Tam satıcının koydugu görseldeki gibi geldi. Kokusu cok tatlı, dudakta cok yapıs yapıs durmayan, cok renk vermeyen, kendi halinde bir gloss. Esprili bir ürün kljsdf 


Öneri: Böyle fiyatı cok düsük ürünler alırken mümkünse aynı satıcıdan birkac parca ürün secebiliyor musunuz, ona bakın. Meblag ne kadar az tutarsa ürünün elinize ulasma olasılıgı da o denli düsüyor cünkü. Ben bu satıcıdan 4 parca ürün almıstım, hepsi birlikte kazasız belasız makul bir zamanda elime ulastı. 



Ikinci ürünümüz bir göz farı. Markası UBUB Makeup, tam adı "honor light roast eye shadow." 8 gr, benimkinin rengi 10 numara imis. Bunda da 12 renk secenegi mevcut. Ambalajını gayet ciddi ve basarılı buldum. Fiyatı 1.76 dolar.


Iki farklı ısık kosulunda farın rengini göstermeye calıstım. Farı gözüme hic uygulamadım, ama kesinlikle ıslak ya da kuru fırcayla uygulanabilecek bir far degil. Böyle yaptıgınızda farın rengi degil simleri geliyor sadece. Ne zaman ki parmagınızı lömbürç diye daldırıyorsunuz pana, o zaman iste far konusmaya baslıyor. Sadece o zaman verdigi rengi cok begendim, ısıltılı bir gül kurusu rengi kendini gösteriyor. 




Ücüncü ürün bir ara youtuberlar arasında oldukca meshur olan siyah nokta temizleyici siyah maskelerin deneme boyu olarak düsünülebilecek bir maske. Markası PILATEN, tam adı "black head ex pore strip," bu da biraz kafamı karıstırdı acaba siyah nokta bandı mı diye bir düsündüm ama markayı ve ürünü adıyla Youtube'da arattıgınızda siz de uygulamalı olarak göreceksiniz ki bu bir maske. Bu minik deneme boyundan 5 adet geliyor, fiyatı 1.50 dolar. 

Bu tip maske vb. yüzde önemli genislikte alana uygulanacak bütün ürünleri LÜTFEN önce yüzünüzün kücük bir bölgesinde deneyin. Ben bu maskeyi hala denemedim, denersem neler olup bittigini bir sekilde paylasmaya calısırım :) 

Satıcı yine: LaMuseland Beauty Store - ama artık satısta degilmis burada. 



Geldim yukardaki satıcıdan aldıgım son ürüne. Bu bir dudak kalemi seti, 12 renkten olusuyor. Markası kalemin üzerinde yazdıgı kadarıyla David Cosmetics Co, adı da "wood lipliner pencil." Fiyatı 2.89 dolar, kalemler 15er cm ve görseldeki gibi uclarında numaraları yazılı sekilde geliyor. Bu numaralarla satıcının verdigi numara ve görseller birbiriyle uyusuyor.


Kalemlerin tende ve kagıt üzerinde swatchları bu sekilde. Setin icinde birbirine cok benzeyen renkler olmakla birlikte 23 numara acı kahve gibi degisik renkler, 12 numara gül kurusu gibi son derece kullanıslı renkler de mevcut. Cok kolay sürülüyor, dudak üzerinde kalıcılıgını test etmedim. 




Veee evet, herkesin tanıdıgı bildigi meshurgillerden bir The Balm ürünü, Nude'tude :) Bu ürün tahmin edersiniz ki fake, fiyatı 5.63 dolar imis. Elimde bu palet ya da The Balm markasına ait herhangi bir palet, ürün vs. yok; acıkcası cok tuttugum bir marka degil, bana o paraları verdirecek orijinallikte bir paletleri olmadıgını düsünüyorum. Pigmentasyonlarına, performanslarına laf yok; ama bu renkler baska markaların cok daha uygun fiyatlı paletlerinde bulunmayacak renkler degil. O sebeple orijinal/fake performans karsılastırması gibi bir olaya girmeyecegim. 


Flaslı ve flassız swatchlar bu sekilde. Bu swatchları elde etmek icin panlara parmagımı sürtmekten az daha kıvılcım cıkaracaktım dersem ABARTMIS OLMAM. Buradan da anlayacaksınız ki öyle deli dehset bir pigmentasyon bir orijinalini aratmama durumu kesinlikle yok. 

Bu paletle bir defa makyaj yaptım, cok memnun kalmadım. Zaten cayır cayır kullanmak niyetiyle de siparis etmemistim, merakımı gidermis oldum sadece. Tabii o zamanlar sokaga atacak paramız vardı, hem dolar kuru böyle manyaklasmamıstı, alabiliyorduk kendi capımızda bir seyler ksjfdjf

Satıcı: WODWOD Store 



Yine kendimce en güzelini en sona sakladım :3 Efendim bu 8 parca fırca setini 9.46 dolara aldım. Tüyleri sentetik, sapları rose gold, tasarımlarına bayıldım. Sanırım tasarım anlamında Real Techniques'in olay yaratan Bold Metals serisini andırıyor, ama cakması olacak kadar birebir aynısı yapılmamıs. Belki baska bir serinin aynısıdır, acıkcası o kadar güzeller ki umrumda degil :):):):):)


Her biri fotograftaki gibi kendi seffaf koruyucusunda geliyor. Özellikle yüz fırcalarının tüyleri hayatımda gördügüm en pofidik tüyler IT'S SO FLUFFY I WANNA DIE :3 adeta - ki kullanmaya kıyamadım, hala duruyorlar öyle bembeyaz, tertemiz, yumusacık :3 

4 adet göz fırcası (2 karıstırma, 1 uygulama, 1 eyeliner) 4 adet de yüz fırcası (pudra, kontür, fondöten) mevcut sette. Karıstırma fırcalarının ikisinin de performansı cok cok iyi, fakat eyeliner fırcası bence serinin zayıf halkası. Onu muhtemelen dudaklar icin kullanacagım; fazla sert ama göz icin gerekli keskinlikte sonuc vermiyor, dudak cevresine kapatıcı gecmek ya da ruju fırcayla uygulamak icin iyi olabilir. 

so much fluff


Sadece bu sonuncudan nasıl bir kontür fırcası olur ondan emin degilim, kıllar cok gevsek bitisli cünkü. Bir de genel tek bir handikap varsa o da fırca kıllarının renginin bu denli acık olması. Felaket kirleniyor ve daha fenası kirli görünüyor......................siyahken iyiydik kdsljf



Eveeet, böylelikle bir postumuzun daha sonuna geldik. Umarım faydalı olmustur, kafanızda bu kategorideki ürünlerle ilgili iyi kötü bir fikir olusmustur :) bloguma abone olmayı ve beni Instagram'dan (@lemursevenissizmimar) takip etmeyi unutmayın, sevgilerimle!

lsim.






Yorumlar

  1. fırçalarına bayıldım, çok kullanışlı gözüküyorlar

    YanıtlaSil
  2. Birden fazla şipariş verdiğinizde gümrük ücreti ne kadar ödediniz.
    Ürün başşına gümrükmü yoksa toplu sekildemi

    YanıtlaSil

Yorum Gönder