vahsi kapitalizmle imtihanım bölüm 2: "bospa" dosyası


Merhabalar! Her Izmirlinin gayet iyi bildigi, artık bir fenomen haline gelmis olan güzide pazarımız, Bostanlı Pazarı, nam-ı diger BOSPA'daydım dün (Carsamba günleri kuruluyor anlayacagınız üzere). 50 tl ile girdim, 45 tl harcadım, az sonra göreceginiz bes parcalık bir giysi alısverisi yaptım. Bunun yanısıra evvelden yapmıs oldugum (cogu önceki kıs/yaz dönemine ait) favori parcalarımı da göstermek istedim bu postta. Özellikle birkac satıcı var dogrudan önerecegim, yerlerini tarif edemesem de pazarın giyecek bölümüne girdiginizde kolaylıkla bulabileceginiz, isinize yarayabilir diye düsünüyorum :) Hadi baslayalım öyleyse!


Bu kazagı tamamıyla tesadüf eseri, öylesine önünde durdugum bir tezgahta görüp aldım. Giysi yıgını icinde elime ilk gelen seydi, su cepte kedi olayına oldum olası bayılmısımdır, yumusacık da bir sey olunca dedim NE DURUYORSUN HELVA YAPSANA dkjhf no.............. "Bu ne kadar amca?" dedim, 15 tl yanıtını alınca hoppaaaaaa no.............. önce yanına yöresine baktım (defo kontrolü opsiyonel degil mecburidir yoksa canınız yanar), islemesinde bir dandiklik, bir kusur olmadıgına emin olduktan sonra gönül rahatlıgı ile aldım kazagımı attım torbama. 

Tek soru isareti belki iki yanının oldukca dekolte olması olabilir; ben bunu icine uygun renkte dar üstlerle giyerim diye düsündüm, o sebeple beni cok bozmadı acıkcası bu durum. Genelde kazak icine böyle seyler giyiyorum zaten. 


Hele o cebin üstüne tasan o pati var ya... ELLEH.

Simdi size bu kazakların icine ne menem bir "üstler" giydigimi gösterecegim. Karsınızda, benim yazlık/kıslık jokerlerim, bebeklerim, canlarım:


Gecen sezon sardım bunlara. Yukardakiler dün aldıklarım; tanesi 5 tl, gördügünüz sekilde arkası ve önü aynı oyuklukta, kalın askılı bluzlar bunlar. Adeta atletler hatta. Gögüs kısmı cok acık degil, uzunlar da üstelik; ay egildim memem görüktü, popom acıldı derdi yok (sayet böyle dertleriniz var ise elbette) (yalnız lütfen popo catalı evrensel bir problemimiz, bu hepimizin derdi olsun) (memelere lafım yok, MEMELERE ÖZGÜRLÜK). Binbir cesit düz renkte olabildikleri gibi desenli secenekleri de mevcut. Dolabınızda hangi renklerin hakimiyeti var ise ona göre bunlardan birkac adet aldıgınızda sizi uzun süre idare edecek basic parcalar haline geliyorlar. 


Bunlar da üsttekilerin kesim bakımından aynısı, kumas kalitesi bakımından ise biraz farklısı. Bunlardan bende dört adet vardı (burda görmediginiz dördüncü kirli lila gibi pastel bir renkte); önce bir tane alıp, memnun kaldıktan sonra kalan 3 tanesini 10 tl'den almıstım gecen sezon. Tanesi de 3.5 tl'den satılıyordu. Bunlar daha ince ve esnek bir kumastan yapılmıs ama kesinlikle ic göstermeyen atletler. Yukardakiler ütü isteyecek gibi; bu cinsi ise düzgünce asıp kuruttugunuzda ütü de istemiyordu ama dün annem tepeme dikilip "Sümük gibi bunlar bunlardan alma ötekilerden al" dedigi icin (sümük wtf ya...) karsı koyamadım.................. Dün ellerindekileri bitirmek istedikleri icin bu grubu 4 tanesi 10 tl'den satıyorlardı, cok güzel renkler kalmamıstı ama aklınızda bulunsun, iki cinsine de sonuna kadar kefilim. Onlarca kez yıkanmıslardır, bana mısın demedi arkadas hicbiri, ne yamulma ne bir sey, var mı böyle olay?!

...devam edelim :D


Dünkü alısverisin son grubu da spor kıyafetleriydi. Bir satıcı var, sentetik agırlıklı olmak üzere spor kıyafetleri satıyor; benim gördügüm bu renk cesitliligine sahip baska bir tezgah yoktu aynı konseptte. Hicbir zaman sentetik kumas taraftarı biri olmadıgım icin burdan secim yaparken de cıvır cıvır pasparlak yazın insanı yakacak kadar sentetik seyler secmedim. Bir bu yukardakini buldum, bu hafif bol da bir sey, rengi hosuma gitti en cok da :) 

essegin evladı büyüklügündeki etiketlerim icin özür diliyorum, bu sefer ayarı kacırmısım :(

Bu biraz daha vücudu saran yarım kollu bir model. Yine rengi sebebiyle sectim, spor kıyafetlerinde böyle canlı renkler gayet hos görünüyor bence. Bir de pembe giysim yokmus benim, onu fark ettim :D Iki parca da 10ar tl idi. Tezgahtaki her sey 10-15 tl aralıgındaydı, gezinirken biraz dikkat ederseniz fosforik renkleri görmemeniz mümkün degil :) üst secenegi oldukca fazlaydı. 

Simdi geriye dönük birkac parca gösterecegim ve toparlayacagım sevgili arkadaslarım. kslj neden ciddilestiysem :3


Bu tisörtler benim BOSPA'daki favori tisörtcümün tezgahından. Yine yerini tarif edemem, ama sebze-meyve tarafına yakın ortalarda bir yerlerde bu tezgah. Temelde erkek tisörtü satıyor hep, kesimleri o sekilde ama kücük bedenleri mevcut S ve XS'ye kadar, yani kadın bedenine de gayet güzel oluyor. Ben de her gidisimde buraya ugrayıp bir bakıyorum ne var ne yok diye. Fiyatlar 15-20 tl aralıgında.

Bu iki tisörtü ben gecen yaz sezonunda almıstım, ikisini de bayıla bayıla giydim diyebilirim. Görselden anlasılacagı üzere ananaslı olan daha bol, öteki biraz daha vücuda oturan bir model. Cok rahatlar; yıkanınca yamulma, renk atması, baskı bozulması vs. sorunlar da yasanmıyor. Ananaslı tisörtün bende bir de anısı vardır; bir cumartesi günü Izmir'den Foca'ya yazlıga giderken, calıstıgım üniversitenin kapatıldıgı haberini arkadasımdan aldıgımda üzerimde bu tisört vardı. :) 


Neyse efendim, dünkü BOSPA alısverisimde de elbette buraya ugradım. Bayagı da eseledim acıkcası tezgahı, bayagı da kurcaladım altını üstüne getirdim oraların hep FAKAT nedendir bilinmez, defosuz bir tek ürüne rastlayamadım yahu. Cok ilgincti gercekten. Bir tane model icin satıcı beyefendi "Bunları iade etmeyi düsündüm ama müsterilerim 'etme, biz böyle giyeriz' dedikleri icin vazgectim" gibi SÜRREAL bir acıklama yaptı ama bilemiyorum kldhkf O müsterilere burdan selam ediyorum, ne diyeyim, baska ben ne diyebilirim bununla ilgili. 

Defolu tisört giymeyi sevenler cemiyeti. (bkz. insan gercekten hayret ediyor)

Bu posta satılsın, ben gene gidecegim o tezgaha yalnız. Öyle kolay vazgecmem. ksjldf

Bu klise etegi tanımayan, bilmeyen var mı artık bilmiyorum ama jkdhfs koyayım dedim yine de. Yine gecen yaz sezonunda sanıyorum 10 tl'ye aldıgım bu etegi ben, cayır cayır giydim. Her yerde giydim. Evde giydim, iste giydim, aksam dısarı cıkarken giydim, arkadaslarımla bulusurken giydim..............bence anladınız. Siz bunu anladınız da, ben bu kadar cok giyilmis ve 10 tl'ye alınmıs böyle bir etekte popomun izi neden cıkmadı, orası neden sünmedi; onu anlayamadım. 

Vallahi cok güzel etek. "Bu kadar Kızılay dagıtmıslıga ben karsıyım arkadas" demezseniz tavsiye ederim <3 yırtmaclı ve seksi, bilemiyorum jkshdj






Kapanısı elbiselerle yapacagım. Bu Zara Basics etiketli kıslık elbiseyi yanlıs hatırlamıyorsam 20 tl'ye sırf elbise satan bir kadından almıstım. Dün yine aynı yerde devam ediyordu hanımefendi isine, cok da güzel elbiseler vardı ve bu sefer 15 tl idi tüm fiyatlar. Zara Basics dememin sebebi; belki bu sekilde denk gelirseniz hatırlarsınız, baska nasıl tarif edebilirim bilmiyorum. Hep son derece kalabalık oluyor tezgahının bası :) Sonraki gidisimde muhtemelen kendime bir elbise daha düsürecegim :3 










Ve son parca, assolist, cüzdan düsmanı piremses............. Bu tip salas, kat kat elbiseleri de mutlaka görmüssünüzdür, pek cok magazada da satılıyor, bluz versiyonları da var hatta. BOSPA'da da bu tür giysiler satan iki adet satıcı var benim bildigim kadarıyla. Ikisi de yüksek fiyatlı, cogu ithal ürünler satıyor ve kredi kartı kabul ediyorlar. Zaten tezgah gibi degil, her biri askıda asılı sekilde ürünlerin sergilendigi acık magazalar gibiler. Ürünleri gördügünüzde hemen tanıyacak ve bir ürünün fiyatını sorup "654 tl" yanıtını aldıktan sonra ne demek istedigimi anlayacaksınız kdhf (mübalaga ettim kalbi tansiyonu olanlar az soluklansın jkdsj)

Genelde böyle salkım sacak seylerden hoslanmasam da tek parca görünümünün altında katman katman, cok amaclı bir elbiseler bütünü olmasıyla kalbimi kazandı bu parca benim. Üstümde de öyle cok dagınık durmadı. Toprak tonlarında bir makyaj ve taba rengi cizmelerle de harika uyuyor. Ne kadar rahat oldugunu söylememe ise HERHALDE gerek yoktur..........

Kayıtlarıma bakıyorum ksdfjk evet, bir postun daha sonuna gelmisiz! BOSPA ise sonu olmayan bir macera adeta; sırf ordan aldıgım corap ve donları uc uca eklesem burdan Menemen'e yol olur sjkdhkjs ama no, elbette bunu yapmayacagım.......................henüz buna hazır degilsiniz, sezebiliyorum......

Efendim herkese mutlu bir hafta(sonu) diliyorum, bir gün bir BOSPA tezgahında ellerimizin aynı tisörte (belki de dona, kim bilir.........) uzanması dilegimle (o an babamı tanımam yalnız bunu bilin), hepinize beni okudugunuz icin cok tesekkür ediyorum ve bir sonraki postta görüsmek üzere diyorum. Sevdiklerinize yakın durun ve kücük seyleri kafanıza takmayın. Benden haberler, bildirimler almak, kücük sürprizlerle karsılasmak isterseniz beni Instagram hesabımdan (@lemursevenissizmimar) takip edebilir, bloguma abone olabilirsiniz :) (olabilir misiniz, ay lütfen olun cünkü :3)

Sevgilerimle!

lsim.



Yorumlar